Barnen i afganistan!

Jag måste lägga upp den här i bloggen, för det är ett av mina stora mästerverk. Jag har alltid tyckt att jag själv är en extrem begåvning och redan i tidiga barndomsår visade jag min enorma talang för att förmedla med skrift.
Jag skrev min första bok: Barnen i Afganistan.

Jag var åtta år och gick i årskurs tre. Hela grejen med 11 september hade varit och ja, här är skapelsen. Se, läs och häpna!!

(Bilderna är ggr2 spegeleffekten i photobooth, visste inte hur jag skulle ta kort så man såg åt rätt håll också annars och jag orkade inte fiffla i ps.)

Framsidan
Barnen i Afganistan svälter. Det fins nästan ingen mat i Afganistan. Barn och kvinnor flyr från Afganistan. Barnen som flyr från Afganistan fryser nästan ijäl. Vill ni hjälpa till att rädda barnen så skika in till röda korset eller en annan förening.
Fast det var Osamma Binladen som startade allting.
Barnen som lever i Afganistan har ingenstans att ta vägen!
De får fly till fots. Alla pengarna har gått åt till vapen. Barnen i Afganistan kan inte gå i skolan, för det fins ingen! Barnen som lever i Afganistan lever där i skräck. Barnens föräldrar i Afganistan kan inte ge dem något att äta.
Den mat de har haft har gått åt till militärerna. MAten dem har bär åsnorna. Och de mesta maten som dem har gåt till barnen. Och ibland får barnen rida på åsnorna. Mammorna bär ibland barnen på axlarna.
Barnen gråter sig till sömns ibland. För när åsnorna blir trötta får barnen vila. Mammorna gråter sig till söms ibland också. Många barn dör i kriget tyvär. det är väldigt synd. Skika gärna in kläder till barnen i Afganistan.
Barnen börjar gå när de vaknar på morgonen, och slutar gå på kvällen. Barnen får slita och jobba för att få mat. Det är synd om dem tycker jag.
Där dem bor fins det nästan bara sand. Dem hör inget fågelkvitter på dagarna. När dem letar mat får de går långt. Det är jette synd  om dem.
De får leta efter vatten också. Barnen tjatar om mat men dem får ingen. För dem kan inte ge barnen så mycket mat. Tycker du också synd om dem. Nu är den här sidan slut.
Och jag hoppas kriget tar slut snart.
Och att barnen får hjälp.
(pil uppåt)
SLUTORD
Hejdå.
Gud min mamma måste vara så stolt! Vilket mästerverk. Vilken koll jag hade på grejerna också. Jag älskar mitt sätt att skriv det är så... barn! Haha. Cred måste jag dock ge mig själv för att jag hade rätt bra koll på att stava ord med CK, annars brukar barn typ ha problem med det. Kan väl erkänna att de/dem inte stämde så där lysande men HEY jag försökte och skrev inte dom... Ett plus i kanten till mig för det.

Måste också lägga vikt vid ordet Afganistan, jag har räknat och det förekommer åtta gånger i min berättelse, varav typ sju av dom var på de två första sidorna. Hey vem sa att upprepning är fel huh?

Bästa storyn ni någonsin har hört?

Jag tror nog det för hey, det var ju "Osamma Binladen" som startade allting!

Visa att du bryr dig!
Postat av: Nadja =)

hhahahaha!!! vilket mästerverk gumman :)

Den där osama!!


Visa att ni bryr er här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag visar att jag bryr mig:

Trackback