Fotbollsgalan... årets skämt.

Juste jag kom på en sak som jag måste blogga om, bara för att få det ur mig (många uppdateringar idag för att va jag). Fotbollsgalan! Vilket jävla fiasko. Hela grejen är typ en stor enda hyllning till Zlatan och han tar hem två pris (bland annat guldbollen för fjärde gången) och så är han inte ens där? What the fuck.

Sen kan jag inte släppa att Isaksson tog hem priset för årets målvakt. SERIÖST?? (Det här säger jag inte bara för att jag e AIKare o örat spelade där o Isaksson e f.d Difare trust me). Nej det här säger jag för att Örlund hade bäst räddningsprocent i hela allsvenskan. Han har gjort världens säsong och räddat Gnaget ett antal gånger. Isaksson då? Han har värmt bänken i sin hemklubb och (tillsammans med resten av fotbollslojarna i svenska landslaget) inte tagit sig till VM. Det är jävla bullshit.

Och årets back till Mellberg? Skärp er. Han har inte gjort något speciellt. Då var ju bode Daniel Majstorovic och Jos Hooiveld bättre alternativ?? Äej det kändes bara som ett stort jävla skämt..
För att inte tala om hon som intervjuvade Martin Mutumba? Frågorn var väl.. jag vet inte kändes mest som att hon höll en liten tävling för sig själv hur många gånger hon kunde säga mannen till honom... Tur att han är så jävla klockren och svarade på hennes frågor. Även fast hon inte lyssnade på svaren.. Äej totalt misslyckat.

Det enda bra var att Mikael Stahre tog hem priset för årets tränare för det skulle han ha den säsongen han har gjort. Dubbeln som yngsta tränare i allsvenskan, första året han tränar ett allsvenskt lag. Nej det förtjänade han, oj vad han förtjänade det. Och jag måste erkänna årets allsvenska spelare till Hysén, det var helt okej. Han e ju trots allt halva IFK.


Annars tyckte jag nog att hela grejen var jävla sämst.

Tur att jag inte såg skiten.

Visa att du bryr dig!

Visa att ni bryr er här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag visar att jag bryr mig:

Trackback